Colegiul Național „Nicu Gane” Fălticeni sărbătorește 10 ani de experiență în domenul formării profesionale pentru elevii de la specializarea Matematică-Informatică. Onorându-și titulatura de „Școală Europeană”, distincție obținută drept recompensă pentru implementarea și derularea cu profesionalism a mai multor proiecte educaționale cu finanțare europeană (Comenius, Erasmus, Euroscola), în perioada 23 iunie – 4 iulie 2025, un grup de 15 elevi de la Colegiul din Fălticeni, din clasa a X-a, de la specializarea Matematică-Informatică, și-au început vacanța de vară îmbinând utilul cu plăcutul. Astfel, ei au fost beneficiari ai unui stagiu practic de formare profesională în cadrul programului Erasmus+, Acțiunea Cheie 1 – Mobilități de formare profesională (VET, în domeniul IT, sub tutoratul organizației „SHARP MINDS Educational Organization” din Atena, Grecia. Acesta a fost cel de-al doilea flux de mobilități din acest an școlar, conform contractului de finanțare nr. 2024-1-RO01-KA121-VET-000214126, după cel din Granada, Spania, derulat în luna martie a acestui an.

Acest stagiu de formare, care face parte din programul Erasmus+ (2021-2027), a avut loc în contextul Acreditării pentru derularea de mobilități profesionale până în 2027 (cod acreditare nr. 2021-1-RO01-KA120-VET-000044461). Cererea de finanțare în vederea obținerii acreditării pentru finanțare din fonduri europene a fost realizată și trimisă spre evaluare de către echipa formată din profesorul Ioan Caulea, responsabilul Comisiei de proiecte europene și programe comunitare al școlii, profesorul de informatică Florin Ilincăi și prof. dr. Codrin Bența, directorul școlii. În acest context, în fiecare an școlar (în 2 fluxuri pe an), până în anul școlar 2026-2027, în jur de 30 de elevi de clasa a X-a vor beneficia de mobilități de formare profesională în domeniul IT.
Obiectivul principal al proiectului este asigurarea calității în formarea profesionala inițială, printr-un stagiu de pregătire practică a elevilor de clasa a X-a de la specializarea Matematica-Informatica, în scopul dobândirii de competențe digitale corespunzătoare noilor cerințe de pe piața europeană a muncii. Cei 15 elevi (Ana Cervinski, Iustin Croitoru, Răzvan Gavrilescu, Robert Gavrilescu, Veronica Gogan, Monica Ivan, Alexandru Livadaru, Miruna Marian, Elisa Nechifor, Delia Pântea-Zaharia, Maia Pricop, Daria Spătaru, Anastasia Ruscanu, Sorana Siminoc-Bîrgăoanu și Alexandra Ștefăroiu, din clasele a X-a A, B și C) au fost însoțiţi de profesorul coordonator Ioan Caulea și de profesorul de informatică Florin Ilincăi, responsabilul cu asigurarea pregătirii profesionale a elevilor. Îndrumați de profesorii însoțitori, timpul liber al elevilor participanți s-a materializat în vizitarea unor obiective turistice și culturale de notorietate. Astfel de proiecte de mobilitate presupun, pe lângă competențele profesionale, și dobândirea unor competențe sociale, civice și culturale. Astfel, elevii au avut oportunitatea de a comunica într-o limbă străină de circulație internațională, să cunoască și altă cultură, să interacționeze cu cetățeni de altă naționalitate, realizând astfel că, a fi cetățean european înseamnă a fi tolerant, a fi implicat în rezolvarea problemelor din societate și a avea abilități de gândire critică.

„Antrenarea elevilor școlii noastre în activități de anvergură internațională a dus și va duce la înțelegerea existenței și valorizarea multiculturalismului, oferindu-le, astfel, șanse de afirmare la nivel european. Dacă, acum 10 ani, încercam să deslușim tainele unui program educațional care deschide minți și schimbă vieți, cum spune sloganul Erasmus+, putem spune că acum instituția noastră a intrat în lumea bună a școlilor care derulează astfel de proiecte cu finanțare europeană. Dimensiunea europeană a educației, a școlii, ca reflectare a unei realități care exercită presiuni, ne determină să întreprindem măsuri pentru a-i sprijini pe tineri să găsească modalități de răspuns la provocările lumii contemporane. Organizațiile din Germania, Italia, Spania sau Grecia, cu care am colaborat, au adus plusvaloare în formarea elevilor noștri prin modul în care s-au raportat la nevoile acestora și prin maniera interactivă de creare a unor noi competențe pentru formabilii școlii noastre. Câștigul interuman s-a produs însă și în sens invers, elevii noștri dovedind calități civice și profesionale care au atras admirația celor cu care au intrat în contact. Creșterea prestigiului școlii vine, în acest sens, ca o consecință a acestor parteneriate internaționale, imaginea acesteia fiind promovată atât la nivel național, cât și european, îmbunătățindu-se astfel, pe de-o parte, relațiile cu organismele instituționale și cu autoritățile publice locale, iar pe de altă parte, atrăgând atenția comunității locale asupra unor rezultate deosebite obținute de elevii noștri îndrumați de un corp didactic profesionist și responsabil”, ne-a transmis profesorul Ioan Caulea.





































